Om valförlusten

Man kan debattera valförlusten 2010 i all oändlighet men ändå komma fram till samma resultat: Vi förlorade.

Hur vi nu går framåt och gör det bästa valet någonsin 2014 är den aktuella frågan vi bör fokusera på!
Jag tror Vänsterpartiet måste skaffa fram bättre matrial och göra det mer lättillgängligt för gemene man. Det är lite tragiskt att när jag nyss Googlade på "Vänsterpartiet valmatrial" så får jag upp Alliansens valmatrial och Vänsterpartiets egna kom först på sidan 3(!) i resultatlistan på bilder.

Vi måste ha ett lättförståligt, lättillgängligt matrial som alla kan förstå. Det ska vara ett matrial som sticker ut men som ändå alla kan känna igen sig i. Det ska "hit home" som man säger och beröra människors innersta. Generellt sett så borde det inte bli några större problem att skapa sådant matrial då våra valfrågor oftast är sådana som berör människors liv och därmed också de själva på djupet. Vi har också väldigt duktiga människor inom vårt parti som är bra på att göra snygga lokala valaffischer, utnyttja deras kompetens för att få fram ett nytänkande inom organisationens syn på matrial och varför inte skapa lite mer valfrihet genom att erbjuda olika stilar på matrialet? Här kommer en bild jag gjorde på 5 minuter...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0